Naar de sounds

29 januari 2023 - Havelock, Nieuw-Zeeland

Vandaag allemaal vroegop met drie auto's uurtje rijden boot in het water gedaan en iedereen instappen bij de steiger en dan het water op na een half uurtje kwamen wa aan bij de plek waar de mosselen groeien heel apart ze hangen in een katoenen kous die vergaat door de tijd dan zijn de kleine mossels groot genoeg en kleven eigenlijk met zij alleen aan het touw.

Hierna zijn we doorgevarn naar vrienden van art en helen heel gezellig koffie of thee gedronken en daarna een wandeling door de tuin naar een waterval zo in je achter tuin er lagen ook veel stingray's in het water kraak helder water na twee uur daar zijn we een stukje door gevaren naar een steiger en zijn verder gaan lopen over de nadya track naar hun oude huis nog een uurtje wandelen over heuvels en door riviertjes soms stond er nog best vël water in tot boven de enkels leuke track klein art was verder gevaren met de boot hij heeft bijna de hele dag aan het vissen geweest voor het eten van s'avonds 3 vissen gevangen, bij de lodge aangekomen hebben we met de nieuwe eigenaar en art een rond tour gehad wel bijzonder dat je zo ver van de bewoonde wereld wil wonen na een kop thee met elkaar gedronken zijn we terug gevaren ongeveer 1 uur  boot weer opgeladen schoon gespoten daarna weer naar huis een uur rijden met zijn allen heerlijk vis gegeten en optijd naar bed iedereen was beste wel moe en morgen is het voor de meeste weer en werkdagen